برق و صنعت تیکوا نیرو

ارائه دهنده پنل های خورشیدی،اینورتر،شارژ کنترلرو .....

 

ارتباط با برق و صنعت تیکوا نیرو

نشانی : تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری،مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد 232

شماره تماس: 33999115 21-98+

خرید و قیمت انواع صفحه و سلول خورشیدی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

خرید و قیمت صفحه خورشیدی از نظر پلی کریستال و مونو کریستال متفاوت است شما مشتریان گرامی می توانید با شناخت دقیق تر ، محصول خود را خریداری نمایید و بهتر است بدانید پنل های خورشیدی در مکان ها و ناحیه های که دارای تابش آفتاب بیش تری هستند مورد استفاده قرار بگیرند. این دو پنل خورشیدی با استقبال فراوانی در مقابل مشتریان و فعالان سیستم های خورشیدی قرار گرفت چون با توجه به قیمت پایین و کیفیت بالا دارد و از سلول های خورشیدی اصل ساخته شده است. بر طبق این توضیحات مشاهده می کنید که بازرگانی برق و صنعت تیکوا نیرو همیشه پنل خورشیدی خاصی را برای واردات انتخاب کرده که از لحاظ کیفیت و قیمت مطابق سلیقه مصرف کنندگان باشد. همان طور که می دانید پنل خورشیدی به عنوان یک منبع نورانی و برقی به طور بی پایان جهت تولید انرژی برق الکتریکی خواهند بود. وظیفه آن زمانی که نورخورشید تابش خود را به صورت موازی به پنل خورشیدی می دهد دریافت می کنند . بیشتر گزینه های پنل خورشیدی که در حال حاضر در دسترس است در یکی از سه نوع قرار می گیرد: تک رنگ ، پلی کریستالی (همچنین به عنوان چند بلوری مشهور است) و فیلم های باریک. این پنل های خورشیدی در نحوه ساخت آنها ، از نظر ظاهری ، عملکرد ، هزینه ها و نصب هایی که برای هر کدام مناسب تر است متفاوت است. تا کنون ، رایج ترین ماده سلول های خورشیدی سیلیکون بلوری (c-Si) است که به "سیلیکون درجه خورشیدی" نیز معروف است. سیلیکون فله با توجه به کریستال بودن و اندازه کریستال در شمش ، روبان یا ویفر حاصل به چند دسته تقسیم می شود.  و هم چنین متداول ترین عناصر فتوولتائیک برای ساخت پنل های خورشیدی فیلم نازک شامل سیلیکون آمورف ، تتورید کادمیوم ، مس گلیوم سلنیید ایندیوم مس و سلول های فتوولتائیک آلی میباشد.

پنل خورشیدی
قیمت پنل خورشیدی

رایج ترین نوع پنل خورشیدی چیست؟

پنل های خورشیدی یکپارچه سیلیکونی رایج ترین و کارآمدترین نوع پنل خورشیدی است. سیلیکون مونوکریستالی با استفاده از یک کاسه ذوب شده از سیلیکون ساخته می شود ، "دانه" بلوری را برای جامد کردن سیلیکون درون میله ها اضافه می کند ، که سپس به صورت مربع یا "ویفرهای" برش خورده تشکیل می شود.

انواع صفحه خورشیدی

صفحات خورشیدی سیلیکون کریستالی
شکل کریستالی سیلیکون (Si) است که در فرایند ساخت صفحات خورشیدی کریستالی (فتوولتائیک یا PV مونوکریستالی و پلی‌‌کریستالی) در فناوری فتوولتائیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریباً 90 درصد فناوری فتوولتائیک بر اساس سیلیکون است که بیشتر در صفحات خورشیدی سیلیکون کریستالی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

صفحات خورشیدی مونوکریستالی

سلول‌‌های صفحه خورشیدی مونوکریستالی (Monocrystalline Solar Panels) از یک کریستال سیلیکونی خالص ساخته می‌‌شوند. همچنین، این نوع صفحات، صفحه سیلیکونی تک‌‌کریستالی نامیده می‌‌شوند، زیرا فقط از یک کریستال برای ساخت آرایه استفاده می‌‌شود که خلوص صفحه خورشیدی (PV) و ظاهر یکنواخت در ماژول PV را فراهم می‌‌سازد.

صفحات خورشیدی پلی‌‌کریستالی

علاوه بر این، سلول‌های پلی‌کریستالی (Polycrystalline Cells) نسبت به سلول‌‌های PV مونوکریستالی بازدهی کمتری دارند (تقریباً ۱۳٫۵ تا 17 درصد). این سلول‌‌ها پلی‌‌سیلیکون یا سیلیکون مولتی‌‌کریستالی نیز نامیده می‌‌شوند.

سلول‌‌های خورشیدی نوار رشته‌‌ای

ساخت سلول‌‌های خورشیدی نوار رشته‌‌ای (String Ribbon Solar Cells) طی فرایندی صورت می‌‌گیرد که در آن نوارها و ورق‌‌های سیلیکونی مولتی‌‌کریستالی ساخته می‌‌شوند. در این فرایند، سیم‌‌های مقاوم در برابر دمای بالا از داخل سیلیکون مذاب بیرون کشیده می‌‌شوند تا نوار نازک مولتی‌‌کریستالی از بلورهای سیلیکونی ساخته شود. سپس، این نوارهای بسیار نازک به طول‌‌های مختلف بریده می‌‌شوند.

سلول‌‌های خورشیدی فیلم نازک (TFSC)

سلول‌‌های خورشیدی فیلم نازک (Thin Film Solar Cells) یا TFSC به عنوان سلول‌‌های فتوولتائیک فیلم نازک (Thin Film Photovoltaic Cells) یا ماژول‌‌های PV آمورف نیز شناخته می‌‌شوند. این سلول‌‌ها نسل دوم سلول‌‌های خورشیدی هستند و از ادغام یک یا چند لایه نازک از مواد PV یا فیلم نازک (TF) روی یک لایه فلز، شیشه، پلاستیک و غیره ساخته می‌‌شوند.

سلول‌‌های خورشیدی سیلیکونی آمورف

سلول خورشیدی سیلیکونی آمورف (Amorphous Silicon Solar Cell) که زیرمجموعه‌‌ای از سلول خورشیدی فیلم نازک سیلیکونی است، اخیراً در بازار محبوبیت پیدا کرده است. این نوع سلول خورشیدی، نیاز کمتری (تقریباً یک درصد) به سیلیکون مورد استفاده در سلول‌‌های خورشیدی کریستالی دارد و نسبت به صفحات خورشیدی پلی‌‌کریستالی یا مونوکریستالی از بازدهی خیلی کمتری برخوردار است (تقریباً 5 تا 6 درصد). مؤلفه اصلی یک سلول خورشیدی سیلیکون خالص است که در حالت طبیعی آن خالص نیست. برای ساخت سلولهای خورشیدی ، مواد اولیه ، دی اکسید سیلیکون از سنگ کوارتزیت یا کوارتز خرد شده ، ابتدا در کوره قوس الکتریکی قرار می گیرند ، جایی که یک قوس کربن برای آزاد سازی اکسیژن استفاده می شود.

سلول‌‌های خورشیدی تلورید کادمیوم

صفحات خورشیدی فیلم نازک تلورید کادمیوم (Cadmium Telluride Thin Film Solar Panels) مبتنی بر تلورید کادمیوم  و فناوری PV (فتوولتائیک) هستند. این صفحات در مقایسه با صفحات خورشیدی سیلیکونی کریستالی در بخش قابل توجهی از بازار، به ویژه در سیستم چند کیلوواتی، مقرون به صرفه هستند.

سلول‌‌های خورشیدی سلنید گالیوم ایندیوم مس

این سلول‌‌ها از ترکیب مس، ایندیوم، گالیوم و سلنید روی لایه‌‌ای مانند پلاستیک یا شیشه، به همراه آند و کاتد (الکترودها) در پشت و قسمت جلو برای تأمین توان خروجی الکتریکی ساخته می‌‌شوند. سلول‌‌های صفحه خورشیدی CIGS یا CIS مقاومت دمایی بالایی دارند و در آب و هوای گرم بهتر کار می‌‌کنند. بنابراین، هنگامی که سلول‌‌ها روی شیشه گذاشته می‌‌شوند، کارایی بهتری دارند.



طراحی و پیاده سازی M.A

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیکوا نیرو می باشد

Search