برق و صنعت تیکوا نیرو

ارائه دهنده پنل های خورشیدی،اینورتر،شارژ کنترلرو .....

 

ارتباط با برق و صنعت تیکوا نیرو

نشانی : تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری،مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد 232

شماره تماس: 33999115 21-98+

پنل خورشیدی چیست و چگونه کار میکند؟

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(7 رای‌ها)

پنل خورشیدی سیستمی است که انرژی نورانی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید. یکی از قدرتمند ترین منبع نور موجود خورشید است. و مهم ترین ویژگی آن تولید برق میباشد. منبع اصلی انرژی نور خورشید میزان کیفیت تابش به وضعیت جوی مرتب است. یکی از مهم ترین ویژگی‌های پنل خورشیدی برای تامین برق اظطراری، کاربرد آن در مناطق دور برای دسترسی به برق شهر، عدم نیاز به آب برای تامین برق و هم چنین در مکان‌های بسیاری مورد استفاده می باشد از قبیل بیمارستان ها، ویلاها سقف شیب دار، بانک ها، شرکت‌های مسکونی، اتوبان ها، بالای دکل چراغ راهنمایی، پایه های روشنایی، دکل های مخابراتی، پارک ها، در مسافرت ها مورد استفاده می باشد. پنل خورشیدی با تبدیل نور خورشید فوتون ها را به الکتریسیته تبدیل میکند. و با استفاده از این الکتریسیته می توان مدارهای الکتریکی را شارژ کرد. پنل خورشیدی شامل تعدادی سلول خورشیدی می باشند که هر کدام از آنها از لایه‌های سیلیکونی ساخته شده اند. لایه‌های فسفری برای تولید بار منفی و لایه‌های بور برای تولید بار مثبت تشکیل شده اند. به عبارت ساده تر می توان گفت، یک صفحه خورشیدی با اجازه دادن به فوتون ها یا ذرات نور، می تواند الکترون‌های فاقد از اتم ها را به جریان الکتریسیته ایجاد کند. پنل‌های خورشیدی در حقیقت تعداد واحدهای کوچکتر به نام سلولهای فتوولتائیک را تشکیل می دهند. (فتوولتائیک به این معنی است که آنها نور خورشید را به برق تبدیل می کنند.)

پنل خورشیدی چگونه ساخته شده است؟


سلول‌های خورشیدی از دسته‌های سیلیکونی ساخته می شوند. اینها ساختارهای چند کریستالی هستند که ساختار اتمی یک بلور واحد را دارند. که در طی فرآیندی یک کریستال، درون سیلیکون پلی کریستالی ذوب شده آغشته می شود.

نوع پنل خورشیدی چیست؟


پنل‌های خورشیدی که امروزه در بازار موجود است، شامل3 نوع فناوری وجود دارد: یکپارچه ، پلی کریستالی و آمورف فیلم باریک. همانطور که از نام ها مشخص است، تک هسته ای و پلی کریستالی هر دو نوع سلول خورشیدی هستند که از سیلیکون بلوری ساخته شده اند.

چه نوع پنل‌های خورشیدی بهترین هستند؟


پنل‌های خورشیدی تک قطبی و چند کریستالی
از بین انواع تابلوها، مونوكریستالی معمولاً بالاترین راندمان و ظرفیت توان را دارد. بیشتر پنل‌های خورشیدی تک هسته ای اغلب به راندمان‌های بالاتر از 20 درصد می رسند، در حالی که پنل‌های خورشیدی چند کریستالی معمولاً بین 15 تا 17 درصد راندمان دارند.

پنل خورشیدی چگونه برق تولید می کند؟


پنل‌های خورشیدی (PV) خورشیدی با استفاده از فوتون‌های نور خورشید، توسط الکترون‌های کاربردی در سلول‌های سیلیکونی، پرتوهای خورشید را به برق تبدیل می کنند. این الکتریسیته پس از آن می تواند برای تأمین انرژی تجدید پذیر در خانه یا محل کار شما استفاده شود.


آیا می توانیم پنل خورشیدی را مستقیماً به باتری وصل کنیم؟


اتصال پنل‌های خورشیدی به طور مستقیم به یک باتری ممکن است کار کند، اما ایده خوبی نیست. در واقع یک صفحه خورشیدی با استاندارد 12 ولت، می تواند برای شارژ مجدد باتری استفاده شود، که در این حالت تقریباً 20 ولت را در برابر نور کامل خورشید قرار میدهد. و ولتاژ بسیار بیشتری نسبت به باتری نیاز دارد.

طراحی و پیاده سازی M.A

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیکوا نیرو می باشد

Search