برق و صنعت تیکوا نیرو

ارائه دهنده پنل های خورشیدی،اینورتر،شارژ کنترلرو .....

 

ارتباط با برق و صنعت تیکوا نیرو

نشانی : تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری،مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد 232

شماره تماس: 33999115 21-98+

عیب یابی پنل خورشیدی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

در این مقاله قصد داریم راه های تشخیص پنل های خورشیدی که کیفیت بدی دارند برای شما شرح دهیم

نقاط داغ روی پنل خورشیدی، نقاط داغ مکانهایی هستند که روی تابلوها زیاد و بیش از حد گرم می شوند.

میکرو ترک، یکی از پدیده هایی که مرتباً با آن روبرو می شویم 'میکرو ترک' در پانل های PV بلوری است. 

آلودگی دنباله حلزون.

اثر PID. 

خوردگی داخلی ، لایه لایه شدن.

بررسی وضعیت هوا در حالی که صفحات خورشیدی در روزهای ابری و بارانی کار می کنند ، بازده آنها با روزهای روشن و آفتابی مطابقت نخواهد داشت. و هم چنین اینورتر خود را بازرسی کنید. اینورتر "مغز" منظومه شمسی منزل شماست و مانند همه مغزها ، برخی بهتر از سایرین کار می کنند. از مضرات انرژی خورشیدی، هزینه اولیه خرید یک منظومه شمسی نسبتاً زیاد است. وابسته به هوا میباشد، اگرچه هنوز هم می توان انرژی خورشیدی را در روزهای ابری و بارانی جمع کرد اما بازده منظومه شمسی افت می کند،  ذخیره انرژی خورشیدی گران است، از فضای زیادی استفاده می کند، با آلودگی مرتبط است. آسیب‌های مربوط به زمان و عوامل محیطی به تدریج کیفیت سیستم خورشیدی را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش هزینه‌های برق و اثرات زیست محیطی خواهد شد.

چرا انرژی خورشیدی بد است؟

زیرا با آلودگی مرتبط است

در حالی که مطمئناً انرژی خورشیدی نسبت به سوخت های فسیلی کمتر آلاینده است ، برخی از مشکلات وجود دارد. برخی فرآیندهای تولید با انتشار گازهای گلخانه ای همراه است. حمل و نقل و نصب سیستم های انرژی خورشیدی همچنین می تواند به طور غیر مستقیم باعث آلودگی شود. 

چگونه یک صفحه خورشیدی را آزمایش می کنید تا متوجه شوید بد است؟

برای آزمایش ولتاژ پنل خورشیدی ، پنل خورشیدی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید ، چند متر خود را روی تنظیم ولت قرار دهید و لمس مثبت چند متری (قرمز) را به سیم مثبت پنل خورشیدی خود لمس کنید. منفی چند متری (سیاه) به سیم منفی صفحه خورشیدی شما منتهی می شود. سپس متوجه مشکل پنل خورشیدی میشوید. 

چه عواملی باعث از بین رفتن پنل های خورشیدی می شود؟

ماژول های خورشیدی می توانند به دلیل عناصر غیرقابل اجتناب مانند دوچرخه سواری حرارتی ، گرمای مرطوب ، یخ زدگی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش شکست بخورند. دوچرخه سواری حرارتی می تواند باعث خرابی پیوند لحیم و ترک های سلول های خورشیدی شود. هم چنین پنل های خورشیدی در هنگام نصب به درستی به سقف شما صدمه نمی رسانند. برای بیشتر صاحبان خانه ، نصب پنل های خورشیدی تا زمانی که نصب خورشیدی شما دارای مجوز حرفه ای باشد و سقف شما در وضعیت خوبی باشد ، باعث آسیب دیدن سقف نمی شود.

بعد از 25 سال عمر مفید، برای پنل های خورشیدی چه اتفاقی می افتد؟

طبق مطالعات انجام شده ، طول عمر پنل های خورشیدی حدود 30 سال قبل از پذیرش است. طول عمر پنل های فتوولتائیک ، ممکن است کاهش 20 درصدی ظرفیت برق رخ دهد. بین 10 تا 12 سال اول ، حداکثر کاهش کارآیی 10 درصد و 20 درصد هنگام رسیدن به 25 سال است. عمر انتظار پنل خورشیدی بین 25 تا 30 سال میباشد. برای اینکه ذهن خود را در مطالعه راحت قرار دهید ، ثابت کرده است که صفحات خورشیدی می توانند در هر جایی بین 25 تا 30 سال عمر مفید داشته باشند. یا بعضی اوقات بیشتر ماندگار میشوند. با این حال ، این بدان معنا نیست که پنل های خورشیدی روی سقف شما تولید برق را پس از چند دهه متوقف کنند. 

آیا پنل های خورشیدی همیشه خراب می شوند؟

 بله ، پنل های خورشیدی سرانجام کار را متوقف می کنند ، اما ممکن است چندین دهه طول بکشد. متوسط ضمانت پنل خورشیدی 25 سال است که بیش از دو برابر بیشتر از زمان لازم است تا افراد زیادی بتوانند سرمایه گذاری خود را پس بگیرند. این بدان معنی است که اگر سیستم خورشیدی شما طولانی باشد ، سیستم شما تقریباً مثبت خواهد بود.

عمر مفید پنل خورشیدی
عمر مفید پنل خورشیدی

آیا پنل خورشیدی می تواند باتری را تخلیه کند؟

اگر باتری و پنل خورشیدی هر دو با ولتاژ یکسان شروع شوند ، باتری شارژ نمی شود. یک پنل خورشیدی 12 ولت می تواند باتری 12 ولت را شارژ کند. اگر سعی می کنید باتری با ولتاژ 24 ولت را با پنل خورشیدی 12 ولت شارژ کنید ، 100٪ از پتانسیل پنل را دور می کنید و ممکن است در واقع باتری را نیز تخلیه کنید.

اگر پنل های خورشیدی به طور خاص برای مهار انرژی خورشید ساخته شده اند ، همین قدرت می تواند باعث شود تا صفحات به چنان درجه حرارت گرم شوند که به درستی کار نکنند. با افزایش دما ، توان شما کاهش می یابد و هم چنین گردش کافی هوا می تواند دما را یکنواخت نگه دارد. 


خواندن این مقاله به شما توصیه میشود:
پنل خورشیدی از چی ساخته شده است؟

چند بار نیاز به تعویض صفحات خورشیدی دارید؟

پنل های خورشیدی به طور معمول با حفظ 80٪ از بازده، دارای رتبه اصلی 25 سال به طول می انجامند. اکثر مارک ها 25 سال ضمانت تولید برق را ارائه می دهند. هم چنین اجماع عمومی این است که پنل های خورشیدی حداقل 25 سال عمر مفید دارند. اما شاید 40 سال یا بیشتر به تولید انرژی خود ادامه دهند. کیفیت صفحات خورشیدی شما می تواند بر طول عمر و تولید آنها تأثیر بگذارد. 

تمیز کردن پنل های خورشیدی چه خطراتی همراه دارد ؟

تمیز کردن صفحه خورشیدی خطر برق را به همراه دارد. سلول های خورشیدی فقط با لایه ای از شیشه محافظت می شوند. اگر شیشه شکسته شود و آب به کار پنل خورشیدی وارد شود ، برق کشنده، خطر جدی است. مگر اینکه در جایی که زندگی میکنید مقادیر زیادی دود ، گرد و غبار ، خاک یا ماسه در آن می وزد . تمیز کردن صفحات خورشیدی به طور کلی ضروری نیست. در بیشتر موارد ، باران گاه به گاه کافی خواهد بود تا به طور طبیعی و با اطمینان پنل های خورشیدی خود را تمیز و فاقد از زباله ها نگه دارید که می تواند تولید را کاهش دهد. 

آیا پنل های خورشیدی می توانند بدون نور مستقیم خورشید کار کنند؟

پنل های خورشیدی برای تولید برق از انرژی روز استفاده می کنند ، بنابراین پنل ها برای کار به نور مستقیم خورشید احتیاج ندارند. این فوتون ها در نور روز طبیعی هستند که توسط سلول های پنل خورشیدی برای تولید برق تبدیل می شوند. گرما هیچ تأثیری در تولید برق ندارد. زمانی که باتری خورشیدی به سیستم خورشیدی وصل شده باشد به درستی شارژ نمیشود ، احتمالاً خرابی ناشی از مشکل باتری ، سیم کشی سیستم اشتباه یا مشکلی در تنظیمات کنترلر شارژ خورشیدی است. (توجه: پنل ها ، کنترل کننده شارژ و باتری باید به درستی تنظیم شوند.) هم چنین بالاترین نسل خورشیدی در طول روز معمولاً از 11 صبح تا 4 بعد از ظهر است. روزها در تابستان طولانی تر و در زمستان کوتاه تر و به همین ترتیب ، میزان برق تولید شده از طریق همان سیستم خورشیدی ، در همان مکان با فصول تغییر می کند. بهترین دما پنل های خورشیدی خانگی در دمای 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) آزمایش می شوند و بنابراین دمای پنل های خورشیدی به طور کلی بین 15 تا 35 درجه سانتی گراد خواهد بود که در طی آن سلول های خورشیدی با حداکثر راندمان تولید می شوند. با این حال ، پنل های خورشیدی می توانند به همان میزان 65 درجه سانتیگراد (149 درجه فارنهایت) داغ شوند که در این مرحله کارآیی سلول خورشیدی مانع خواهد شد. 

مشاهده سایر مقالات وبسایت تیکوانیرو

طراحی و پیاده سازی M.A

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیکوا نیرو می باشد

Search