برق و صنعت تیکوا نیرو

ارائه دهنده پنل های خورشیدی،اینورتر،شارژ کنترلرو .....

 

ارتباط با برق و صنعت تیکوا نیرو

نشانی : تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری،مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد 232

شماره تماس: 33999115 21-98+

پنل های خورشیدی چگونه انرژی خورشید را به برق تبدیل می کنند؟

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

پنل های خورشیدی چگونه انرژی خورشید را به برق تبدیل می کنند؟

پنل های خورشیدی از سلول های خورشیدی ساخته شده اند. سلول دیسک کوچکی از نیمه هادی مانند سیلیکون است. آنها از طریق سیم به یک مدار وصل می شوند. هنگامی که نور به نیمه هادی برخورد می کند ، نور به الکتریسیته ای تبدیل می شود که از طریق مدار جریان می یابد. به محض حذف نور ، سلول خورشیدی تولید برق متوقف می شود.

کنسانتره های خورشیدی چگونه کار می کنند؟

یک کنسانتره خورشیدی از لنزهایی به نام لنزهای Fresnel استفاده می کند که منطقه زیادی از نور خورشید را در خود گرفته و با خم کردن پرتوهای نور و تمرکز آنها ، آن را به سمت یک نقطه خاص هدایت می کند. بعضی ازافراد هنگام استفاده از لنز ذره بین از همان اصل استفاده می کنند تا پرتوهای خورشید را بر روی شمع روشن کننده یا کاغذ متمرکز کنند تا آتش سوزی را شروع کنند.

لنزهای Fresnel مانند تخته دارت شکل گرفته اند و حلقه های متحد المرکز منشور اطراف یک لنز که یک ذره بین است. همه این ویژگیها به آنها اجازه می دهد تا نور پراکنده خورشید را در پرتویی محکم متمرکز کنند.

کنسانترهای خورشیدی یکی از این لنزها را در بالای هر سلول خورشیدی قرار می دهد. این امر باعث می شود نور بسیار متمرکز تری به هر سلول خورشیدی برسد و این سلول ها را بسیار کارآمدتر کند. هنگامی که یک منبع نور وجود داشته باشد ، کنسانترهها به بهترین وجه کار می کنند و می توان مستقیماً روی آن متمرکز شد. این مکان در مکان ایده آل است ، جایی که خورشید منبع نور واحد است.

کنسانترههای خورشیدی این مزیت را دارند که سلول های خورشیدی می توانند از هم دورتر از هم قرار بگیرند زیرا می توان نور را روی هر سلول متمرکز کرد. این بدان معناست که سلولهای خورشیدی کمتری احتیاج دارند و برای ساخت پانل ها هزینه کمتری دارند. علاوه بر این ، مهندسان اکنون می توانند شیشه یا پلاستیک ضخیم را روی صفحه خورشیدی قرار دهند تا از میکرومترس ها محافظت کنند ، کاری که اگر مجبور باشند نگران اجازه نور کافی برای رسیدن به سلولهای خورشیدی باشند ، کار سختی را انجام می دهند.

لنزهای Fresnel از زمان اختراع آگوستین ژان فرسن در سال 1822 وجود داشته است. تئاترها از آنها برای نورهای لامپ استفاده می کنند و فانوس دریایی از آنها استفاده می کند تا چراغ های خود را در فواصل بیشتر قابل مشاهده باشد.

طراحی و پیاده سازی M.A

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیکوا نیرو می باشد

Search