چاپ کردن این صفحه

پنل خورشیدی کوچک

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)

از پنل های خورشیدی کوچکتر می توان به روش های مختلفی استفاده کرد: به عنوان یک شارژر تلفن ، برای RVs و در طول سفرهای کمپینگ و برای پروژه های خورشیدی کوچک از شبکه.

پنل خورشیدی کوچک

پنل خورشیدی کوچک پرمصرف ترین پنل در ابعاد مختلف می باشد که کاربردهای فراوانی در مکان های مختلف دارد اعم از در اتوبان ها ، بالا دکل چراغ راهنمایی ، ویلا سقف شیب دار . پنل خورشیدی مهم ترین سیستم انرژی خورشید است که برای تولید برق خورشیدی مورد استفاده است . پنل خورشیدی کوچک (صفحه سولار) جز تشکیل دهنده تولید برق است که کار اصلی آن با سری موازی کردن پنل ها ولتاژ ثابت می ماند و جریان خروجی پنل ها افزایش پیدا می کند و مناسب برای روشنایی خورشیدی تا پنل خورشیدی توان بالا مناسب برای تولید برق خورشیدی خانگی برای مصارف نیروگاهی . پنل خورشیدی کوچک برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی مقرون به صرفه است به دلیل این که قابلیت راه اندازی با هر سرمایه ای را دارد و هزینه ها کلا صرفه جویی می شود و در ابعاد های 5 وات ، 10 وات ،20 وات ، 30 وات خواهد بود .

انواع پنل خورشیدی از لحاظ شکل ظاهری :

پنل خورشیدی مونو کریستال (MONO CRYSTALLINE)

پنل خورشیدی پلی کریستال (POLY CRYSTALLINE)

پنل خورشیدی مونو کریستال از جنس سیلیکون بزرگ به قطعات کوچک تر است که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی سلول خورشیدی، پنل خورشیدی مونو کریستال ساخته می شود و در اندازه های کوچک و دارای راندمان بالا نسبت به پلی کریستال بهره مند است . پنل خورشیدی پلی کریستال از چندین کریستال در یک سلول ساخته شده است و اصولا سطح پنل خورشیدی پلی کریستال روشن تر است و مناسب تر از پنل خورشیدی مونو کریستال می باشد و انرژی خورشید کمتری را جذب می کند . اصلی ترین جز مهم پنل خورشیدی در ابعاد کوچک نسبت به شکل سلول خورشیدی و  توان مصرفی و وات مصرفی بستگی دارد. تیکوا نیرو بزرگ ترین دریافت کننده در زمینه پنل خورشیدی در ابعاد کوچک برند ZYTECH دریافت نمایید.

پنل خورشیدی کوچک چه کاربردی دارد؟

از پنل های خورشیدی کوچکتر می توان به روش های مختلفی استفاده کرد: به عنوان یک شارژر تلفن ، برای RVs و در طول سفرهای کمپینگ و برای پروژه های خورشیدی کوچک از شبکه. اگر با جبران مصرف انرژی منزل خود با یک سیستم خورشیدی ، به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید ، پنل های کوچک احتمالاً کار را انجام نمی دهند. برخلاف این پنل های خورشیدی معمولی ، انواع کوچکتر از پنل های خورشیدی وجود دارند که واجد شرایط بودن پنل های خورشیدی هستند. این پنل ها می توانند در سایزهایی باشند که از 0.6 2.5 2.55 اینچ تا 8/85 x 5.12 اینچ باشد. شما می توانید با استفاده پنل خورشیدی کوچک دو یا سه صفحه را در پشت بام خانه کوچک ریز خود قرار دهید ، که برای تأمین نیازهای اکثر مردم حتی در یک خانه کوچک ، کافی نخواهد بود. با داشتن سیستم نصب شده در زمین می توانید تعداد پنل های مورد نیاز خود داشته باشید. هم چنین صفحات خورشیدی برای مقاومت در برابر آب و هوا ، از جمله تگرگ و رعد و برق طراحی شده اند. با این حال ، دقیقاً مانند صفحه شیشه اتومبیل شما ممکن است گاهی اوقات در اثر تگرگ شدید آسیب ببیند ، همین اتفاق برای پنل های شما نیز می تواند رخ دهد. صفحات خورشیدی با کیفیت ضعیف به ویژه مستعد آسیب هستند. هم چنین پنل های خورشیدی از سلول های فتوولتائیک (PV) سیلیکون ساخته می شوند و برق تولید شده تحت تأثیر دمای اطراف است که در شرایط بسیار گرم می تواند مزایای آن را کاهش دهد. پنل های خورشیدی می توانند به همان میزان 65 درجه سانتیگراد گرم شوند که در آن نقطه بازده سلول خورشیدی و بازده کلی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

موارد مرتبط