برق و صنعت تیکوا نیرو

ارائه دهنده پنل های خورشیدی،اینورتر،شارژ کنترلرو .....

 

ارتباط با برق و صنعت تیکوا نیرو

نشانی : تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری،مجتمع تجاری تهران الکتریک، طبقه اول، واحد 232

شماره تماس: 33999115 21-98+

سرج ارستر کلاس B+C کد 5095606

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

برقگیرها برای محافظت در مقیاس بزرگ (ولتاژ متوسط تا زیاد) هستند ، در حالی که محافظ های ولتاژ برای محافظت در مقیاس کوچک (ولتاژ پایین) هستند. برقگیرها توسط شرکتهای تاسیساتی در سیستمهای انتقال و توزیع برق جهت محافظت از تجهیزات و زیرساختهای الکترونیکی آنها مورد استفاده قرار می گیرند.

سرج ارستر کلاس ترکیبی B+C نوع I+II:

طبق استاندارد، فاصله نصب بین دو برقگیر کلاس B و C نباید کمتر از 10 متر باشد. رعایت این فاصله، اشکالاتی را در امور تابلوسازی ایجاد می نماید که برای رفع آن، از ارسترهای کلاس ترکیبی B+C استفاده می گردد. اغلبی از ارسترهای کلاس B دارای تکنولوژی خاصی و موثر می باشند که می توان ارستر کلاس C را بلافاصله در کنار آن نصب کرد.سرج ارستر کلاس B+C (سرج ارستر ترکیبی) با کلاس 1+2 یکی از بالاترین سرج ارستر ها در کلاس حفاظتی در مقابل رعد برق می باشد این نوع سرج ارستر ها  در مدل های سه پل و نول و دو پل و نول  به همراه کنتاک خروجی می باشد.

ویژگی هایی در انتخاب و نصب برق گیر :

1-سرج ارسترها در انواع تکفاز، فاز و نول، نول، دو فاز، دو فاز و نول، سه فاز و سه فاز و نول تولید می گردند که هریک به اقتضای محل و شرایط، به کار می رود .نکته مهم در این رابطه عدم ارتباط داخلی سرج ارسترها با یکدیگر است مدار و عملکرد سرج ارسترها کاملا" از یکدیگر مستقل است و بر خلاف فیوزهای مینیاتوری، کلیدهای اتوماتیک یا چنین تجهیزاتی، اختلال در یکی از فازها موجب قطع هر سه خط نمی گردد. در پایه های دوپل و بالاتر، صرفا" یک شینه (باسبار) مسیرهای خروجی به ارت را به یکدیگر پل می نماید که این، تنها بمنظور کاهش میزان سیم کشی می باشد. اغلب اوقات این پل شدن در کارخانه انجام می شود که در برخی قطعات قابل رویت و بعضی دیگر دیدنی نیست. گاهی نیز توسط کاربر شینه دلخواه قابل استفاده است. نکته در اینجاست که هر چند یک سرج ارستر ممکن است سه فاز باشد، باید از شینه تکفاز برای پل کردن استفاده نمود.

2-نکته مهم این که  هنگامیکه دسترسی به سرج ارستر با پایه های 2، 3 یا 4 پل نیست می توان بهره گرفت. استفاده از چند برقگیر تکفاز یا نول تکی برای ایجاد یک سیستم حفاظتی سه فاز (یا غیره)، پل کردن پایه های به یکدیگر و اتصال به ارت شیوه مناسبی است و اصراری به استفاده از پایه چند پل نیست.  این روش مزیتی نیز دارد. در صورتیکه تحت شرایطی یکی از مسیرهای پایه چند پل آسیب ببیند، کاربر ملزم می باشد به تعویض کل پایه  اما اگر اتفاقی موجب خراب شدن یکی از چند پایه تک پل گردد، فقط پایه آسیب دیده تعویض شده که صرفه جویی در هزینه می باشد.

از بعد قیمتی تفاوتی وجود ندارد. مانند یک سرج ارستر تکفاز از سری V20C ابو – بترمن آلمان حدود یکصد هزار تومان ارزش دارد و یک سرج ارستر سه فاز از همین سری دقیقا" سه برابر یعنی در حدود سیصدهزار تومان قیمت دارد. این، برخلاف فیوزهای مینیاتوری است که یک قطعه سه فاز آن، بیش از سه قطعه تکفاز قیمت دارد.

طراحی و پیاده سازی M.A

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیکوا نیرو می باشد

Search